W imieniu aktorów zapraszamy wszystkich chętnych na czytanie sztuki "Podopieczni". Odbędzie się ono 27 listopada o godz. 17. w Szkole Podstawowej w Rożnowie. Wstęp bezpłatny!
Plan spotkania:
- teatralne czytanie PODOPIECZNYCH (sztuka o uchodźcach) przez Martynę Peszko i Krzysztofa Ogłozę w reżyserii Katarzyny Szyngiery,
- po czytaniu rozmowa z Krystyną Duniec.
W załączeniu przesyłam dodatkowe informacje. Bardzo proszę o ich rozpropagowanie. Pani Peszko liczy na obecność dorosłych.
OBJAZDOWY UNIWERSYTET POWSZECHNY IM. IRENY KRZYWICKIEJ WKRÓTCE W ROŻNOWIE!
Serdecznie zapraszam wszystkich zainteresowanych na teatralne czytanie „Podopiecznych” w wykonaniu
moim i Krzysztofa Ogłozy.
Odbędzie się ono 27 listopada 2017 r. o godz. 17.00 w Szkole Podstawowej w Rożnowie.
Wstęp wolny!
Inicjator spotkania – Martyna Peszko
Martyna Peszko - Absolwentka krakowskiej PWST. Studiowała również w L'Ecole International du theatre de Jacques Lecoq w Paryżu i Lee Strasberg Theatre and Film Institute w Nowym Jorku. Zadebiutowała rolą Rózi w „Dożywociu” Aleksandra Fredry w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego na deskach Teatru Ludowego w Krakowie, gdzie wystapiła również w „Zimie pod stołem” Rolanda Topora (reż. Krzysztof Rekowski) i „Wieczorze Trzech Króli” Szekspira (reż. Katarzyna Deszcz). U Jana Peszka zagrała w sztukach Sergi Belbela: „Łożu” w krakowskiej Scenie Stu i w „Po deszczu” w Teatrze PWST. Za tę ostatnią rolę, która była jednocześnie jej dyplomem, została nagrodzona na Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi w 2003 roku. Na ekranie kinowym można ją było oglądać między innymi w filmie Jerzego Stuhra "Pogoda na jutro", Leszka Wosiewicza „Rozdroże cafe” czy Rafała Wieczyńskiego "Popiełuszko. Wolność jest w nas.". Współpracowała też z Laboratorium Dramatu w Warszawie gdzie zagrała między innymi w „Tiramisu” Joanny Owsianko (reż. Aldona Figura), „Urojeniach” Pawła Jurka, „Agata szuka pracy” Danuty Łukasińskiej (obydwie sztuki w reżyserii Krzysztofa Rekowskiego) i w „Gardenii” Elżbiety Chowaniec (reż. Aldona Figura). Przez ostatnie trzy sezony związana z Teatrem Polskim w Bydgoszczy gdzie można było ją zobaczyć w spektaklach takich jak "Krew na kocim Gardle" w reżyserii Ani Susy, "Gronach gniewu" i "Solidarność. Rekonstrukcja" w reżyserii Pawła Wodzińskiego, "Swarka" i "Bóg w dom" w reżyserii Katarzyny Szyngiery czy "Żony stanu, dziwki rewolucji a może uczone białogłowy" w reżyserii Wiktora Rubina.
Krzysztof Ogłoza - aktor, pedagog. Od 2003 roku stale związany z Teatrem Dramatycznym w Warszawie. Gościnnie gra również w Teatrze Imka Tomasza Karolaka i Teatr Scena Prezentacje w Warszawie.
W Teatrze Telewizji debiutował w nagrodzonym spektaklu „Pasożyt” w reż.Marcina Wrony. Później spotkał się m.in. z Izabellą Cywińską (Dotknięcia 2002, Bar Świat 2003), Olgą Lipińską (Krakowiacy i górale 2006), Krzysztofem Zaleskim (Słowo honoru 2007)
Zagrał między innymi w filmach: Ryszard Bugajskiego (Układ Zamknięty 2013)Macieja Pieprzycy (w wielokrotnie nagrodzonym Chcę się żyć 2013 i Drzazgi 2008) ,Leszka Dawida (Ki 2011), Ryszarda Brylskiego (Żurek 2003) Roberta Glińskiego (Wróżby Kumaka 2005).
Został odznaczony przez Rektora Akademii Teatralnej Nagrodą im. Prokuratorskich „za twórcze osiągnięcia i podtrzymywanie etosu artysty”.
W 2011r otrzymał nominację do nagrody Złota Kaczka w kategorii „najlepszy aktor” za rolę Anta w filmie „Ki” w reż. L. Dawida
Na XII-stym Festiwalu Dramaturgi Współczesnej w Zabrzu w 2012 został wyróżniony za rolę w spektaklu „Kto zabił Alonę Iwanowną” w reż. M.Kmiecika
W 2014 r otrzymał „MEDAL KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ” za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania.
Krystyna Maria Duniec – polska teatrolożka, profesorka w Zakładzie Historii i Teorii Teatru Instytutu Sztuki PAN, związana także z Uniwersytetem SWPS w Warszawie i Collegium Civitas.
W 1976 ukończyła studia magisterskie na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Od 1977 związana jest z Instytutem Sztuki PAN, gdzie w 1993 otrzymała stopień naukowy doktora na podstawie rozprawy pt. Szekspirowskie inscenizacje Leona Schillera 1920-1947 (promotor Edward Krasiński). W 2005 uzyskała stopień doktora habilitowanego na podstawie dorobku naukowego oraz rozprawy "Jan Kreczmar. Grał jakby uczył". W 2015 nadano jej tytuł profesorski.
W 2009 otrzymała (wspólnie z Joanną Krakowską) nagrodę w Konkursie "Promocja najnowszej literatury polskiej" za książkę SOC i SEX. Diagnozy teatralne. W 2009 wyróżniona za tę samą książkę w Konkursie Literackim Fundacji Kultury.
W latach 2003-2007 była redaktorką biuletynu teatrologicznego „Rzeczy Teatralne”, dokumentującego działalność polskich ośrodków naukowych zajmujących się badaniami nad teatrem.